1
ומסתברא כו' כגון סכינא דחליש פומיה דלא בדקינן השתא א"נ אומה לדופן כן הוא גירסת כל הספרים ור"ל דבבדיקה זו אנו רואים אם מכה בדופן אז נקרא נדבק אומא לדופן ואם יש מכה באומא אז נקרא נדבק דופן לאומא דלעולם במקום שיש בו המכה שמשם יוצא הליחה הוא העיקר והשני שבצידה טפילה לו ולכן כתב רבינו אחר כגון סכינא דחלש פומיה אם נדבק כו' כלומר דע"י בדיקה זו נדע אם נדבק דאם המכה בדופן ונדבק אומא לדופן אז כשירה. ופי' סכין דחליש פומיה פרש"י בפ' אלו טרפות (חולין דף מ"ח) ז"ל פיו חדוד ודק וחותך יפה שלא יקרע קרום הריאה במושכו אותו מן הדופן ועד"ר: