1
במשיכה או בהגבהה לעיל בסימן זה פסק רבינו דאין העבד בקנה כשיגביהנו רבו כ"א כשהעבד מגביה את רבו לשום תשמיש וכן צ"ל הכא אבל אין הלשון משמע כן דהא משמע הגבהה דומיא דמשיכה דאל"כ הול"ל איפכא או בחזקה או בהגבהה והיינו מפרשין אותו דומיא דחזקה לכך נראה דהרמ"ה או שס"ל כהרמב"ם וסייעתו שנתבאר בח"מ סימן קצ"ו דס"ל דעבד נקנה בהגבהת רבו לו או משום דלא נחית כאן לפסק הלכה אלא דנקט כל דיני קנייה למר כדאית ליה ולמר כדאית ליה דבפלוגתא ת"ק ור"ש הוא אי נקנה בהגבהה או לא כמו שביאר ב"י בח"מ סימן הנ"ל: