1
אשה שמלה את בנה שהכשילה כחו אינו ר"ל שמלה היא בעצמה אלא שנתנו למול ובנתינה זו למולו הכשילה כחו (ר"ל שלא היה בו שום חולי בשעת מילה רק שנכשל בכחו ב"י עכ"ה). ובאגור שם פר"א דמילה גם בחידושי אגודה שם דייק מדקתני אשה שנתנה דדוקא באשה שנתנה הדין כן משום דהדם נולד מהאשה כדאיתא בפ' המפלת ומש"ה אפילו יש לה שני בנים משני אנשים הדין כן ולא באב שיש לו ב' בנים מב' נשים אבל הר"ר מנוח כתב דה"ה לאיש שמתו שני בניו אפי' מב' נשים שוב לא ימול השלישית ורמ"א הביא ב' הדיעות בש"ע ופסק להקל ועד"ר: