1
רבו או אביו שהוא ת"ח קודם כו' והא דכתב רבינו בס"ס רמ"ב דאם אביו הוא חכם הוא קודם לרבו כו' דמשמע דיקא להיות קודם לרבו צריך להיות אביו ג"כ חכם הא נגד ת"ח אחרים שאינו רבו אפי' אין אביו חכם יש לו קדימה זה אינו מוכרח די"ל דשם בא ללמדינו דכשאביי חכם אז הוא קודם אפי' לרבו אבל מ"מ גם להיות מוקדם לשאר ת"ח צריך להיות לאביו חכם. א"נ כאן איירי בחכם מופלג דמחשב כרבו מובהק וכמ"ש בסי' רמ"ב ע"ש וכדמשמע מלשון רבינו שכתב אע"פ שיש שם גדול כו' ולהכי אי לאו דאביו ת"ח היה האחר קודם כיון שהוא מופלג וק"ל: