1
ואם אפשר להגיע לידו בענין שלא ידע ממי קבלה אין טוב ממנו נראה דר"ל דגם הוא הנותן לא ידע מי יקבל ממנו ודוגמת לשכת חשאים דקא חשיב בסמוך למעלה ראשונה מהצדקה כי מה שחשב לפני זה במעלת התומך יד ישראל במתנה או הלואה או שותפות אין זה בכלל צדקה ומש"ה כתב רבינו שפיר אהאי חלק שאם אינו יודע מי יקבל ממנו וגם העני אינו יודע ממי קיבל אין טוב ממנו לאפוקי אם ירצה רבינו שהנותן יודע אלא שהעני המקבל איני יודע קשה הא איכא טוב ממנו ודו"ק: (ויתננה לו בסתר כו' ר"ל שלא יראו אותו שיקבל ממנו העני עכ"ה):