1
וכן הנידר לצום יום ראשון או יום ב' כו' ואין זה זו ואצ"ל זו די"ל דהא דהכא א"צ להתענות דהנדר בטל דהוי כמו נדר בטעות כמ"ש הכלבו וב"י הביאו ולכן כתב שפיר וכן הנודר לצום כו' לאשמעינן דחייב להתענות ועיין מ"ש בדרישה בתחלת הסימן. והאי וכן לא יצום ל"ד למ"ש לפני זה דהנודר לצום בשבת כו' דשם צריך לצום בו ואין לו היתר משא"כ בזה דיש לו היתר: (או עי"כ אע"ג שהוא רק מדרבנן מאחר שיש לו אסמכתא מן המקרא לא הוצרכו לעשות חיזוק עכ"ה):