1
אלא אם כן טבל בו שני קודם הסרת רגל הראשון נלע"ד ה"ה א' יכול לטבול בו פעמיים אם בפעם הראשונה לא הסיר רגלו לפי טעם שכתב דבינו שמא נחסרו המים אלא דמזה לא איירי בדין ראשון אלא אתא לאשמועינן דיש איסור לטבול אדם א' במקוה מצומצת ב' פעמים אבל לפי טעם הרמב"ם עכ"פ אסור ע"ש (שנעשה שאוב מהמים כו' ר"ל מהמים הנבלעים תוך הבגד אבל מה שעל הבגד לא חשוב שאוב דהא אין לו בית קיבול כן משמע בב"י. ומ"ש כאן פסול ה"מ דאם אינו מתמצה המים שבבגד למקוה פשיטא דפסול שהמקוה נתחסר אלא אפילו ממצה הבגד שפיר עד שיפלו כל המים שנבלעו בתוכו למקוה אפ"ה פסול משום שאובין וק"ל עכ"ה: