ולא נהירא דאף אם יש שם טיט כיון דרגליה מקדימין למים קודם שיגיעו בטיט גם אח"כ לא הוי הפסק וטעמו של רש"י הוא משום דחייש שיש שם טיט היון דבזה לא מועיל קדימת המים משום שהוא דבוק מאוד ור"ת והרא"ש לא חיישי להכי ב"י. ואע"ג דכבר כתבתי לעיל דהטיט הבורות היינו טיט היון ואפ"ה כתב רבינו לעיל שם דבלח מותר וה"נ לח הוא הא ג"כ כתבתי שם דלהרמב"ם והסמ"ג טיט היון שהוא טיט הבורות ואינך דקחשיב שם אפי' בלחין אסור ואפשר דרש"י ס"ל כוותייהו ורבינו כתב עליו ולא נהירא לטעמיה אזיל דמתיר גם באלו בלחין. וזהו ג"כ טעם ר"ת והרא"ש וא"צ למ"ש הב"י כאן דר"ת והרא"ש לא חיישי לה כו' א"נ גם אם נאמר דרש"י ס"ל כרבינו דלחין מותרין מ"מ שאני הכא דבשעת כניסתה למקוה היא דורסת בתוך הטיט והטיט נכנס לתוך אצבעות רגליה ואין המים יכול להעבירו אפי' בלח משא"כ י י כשהוא נדבק בשאר כל המקומות שבגוף. ומ"ש ראשונה נראה בעיני עיקר: