1
אע"ג דנשי דידן ספק זבות נינהו כו' ואם תאמר אדרבה שמא נדות נינהו וי"ל דכיון דכבר עבר ז' לראייה הול"ל שמותרת (כמ"ש רש"ל ז"ל וראויות לטבול ז' פירוש ממ"נ אם נדה היא הרי יום שפסקה בטהרה עולה לה למניין וכבר עברה שבעה ימי נדה ואם זבה היא הרי זבה טובלת ביום וק"ל עכ"ה) והכי קאמר אע"ג דמספק נותנין לכל הנשים דין זבות ואינן טובלות ביום ז' אפי' הכי אסורין לטבול ביום: (עד שתחשך ביום השמונה כו' דוקא בשמנה מותר דגזרת סרך בתה אינה חמור כ"כ אבל בשביעי אסור לעשות כן דגזירה שמא יבא עליה בעלה חמור ביותר וק"ל עכ"ה):