1
מותרת לשמשו רק שתזהר ביותר בהרחצת פניו כו' וא"ת מהו מותרת כשהיא אסורה באלו וי"ל כגון מזיגת הכוס וגם הושטה מיד ליד ועיין בת"ה דמשמע משם דשרי גם כן להקימו ולהשכיבו ולסמכו והחמיר יותר כשהיא חולה שאישה ישמשה שיצר האיש תקפו עליו מכשהוא חולה עי' בב"י שמביאו (ובד"מ אמנם בש"ד בהג"ה כתב דיש מתירין אפי' היא חולה. והג"ה במרדכי פ"ק דשבת כתב ז"ל כתב הר"ם אותן שנזהרים מליגע בנשותיהן נדות כשהן חולות שזהו חסידות של שטות מפי ה"ר טוביה עכ"ה וכתב רמ"א בש"ע וכן נוהגין אם אין לה מי שישמשנה וצריכה הרבה לכך מותר עכ"ה) ורבי' כתב לקמן בסימן של"ה דאיש חולה מעים משמשתו אשה אבל לא איפכא ובסימן שנ"ב כתב אשה כורכת איש אבל לא איפכא ע"ש: