1
מי ששערו שחור וצבעו לבן כו' כתב ב"י דנוסחא זו אינה מכוונת דאע"ג דגבי איש הדור הוא לו להראות זקן מ"מ כיון דגבי אשה לאו נוי הוא אלא גריעותא תו לית ביה משום לא ילבש גבר וגומר אלא ה"ג מי ששערו לבנות וצבעו שחור כו' והביאו לשון הרמב"ם ע"ש (ומסיק נ"ל דאפי' לכתחלה שרי ללבן שערותיו עכ"ה) וז"ל הרמב"ם בסוף הל' ע"ז וכן אם צבע שערו שחור משיצבע שערו לבנה אחת לוקה עכ"ל והדברים מבוארים דבבא לצבעות לבנות בצבע שחור כדי להראות בחור מיירי וקאמר דמשיצבע לבנה אחת משערות לבנות שבו וישחירנה לוקה עכ"ל ונראה דרבינו לא פירש דברי הרמב"ם הנ"ל כן דאם כן לא הול"ל אם צבע משיצבע אלא ה"פ אם צבע שערו ר"ל אם היה מראה שערות שלו שחור אזי מיד משיצבע אחד מהני לבנות לוקה ונראה שכן פירש הראב"ד דאל"כ הוה השיגו כדהשיג ברישא כמ"ש אם ליקט שער לבן מתוך השחור ע"ש וב"י הביאו: