1
וכתב הרמב"ם כו' ולא הזכיר חגורת הציפורן טעמו משום דרב חסדא הוא דאמר הכי וסובר הרמב"ם דאינך אמוראי דהתם פליגי עליה וכמ"ש בדרישה ולית הלכתא כרב חסדא אבל מ"מ הרמב"ם סובר שצריך שתחגור בה כ"ש דהא בגמרא קרי לה אוגרת ולכן כתב רבינו וכ"כ הרשב"א שקאי גם אסוף דבריו שכתב ובלבד שתחגור בה כל שהוא ואין רצונו לומר כ"ש מן הצפורן אלא שתחגור בה כל מה שהיא הואיל ובגמרא קרי לה אוגרת ולכן כתב הרשב"א ובלבד כו' אפי' "חוט "השערה שר"ל חוט השערה ממש והוא מדויק יותר ממ"ש רבינו בשמו כחוט השערה בכ"ף דמשמע מיניה דאציפורן קאי שחוגר בה כחוט השערה וז"א דחגורה לא שייך אלא בדבר שנחגר ונאסף בתוך הפגימה ולכן ס"ל להרשב"א דאפי' אין הפגימה כ"כ גדולה שיאסף לתוכה הציפורן אלא שאסף לתוכה חוט השערה וק"ל ועד"ר: