1
וכן הנהרות ומעיינות של רבים נקט דוקא של רבים דודאי רבים לא חפרו לשם אליל אבל ביחיד איכא למיחש שמא חפר לשם אליל ונאסר דאף מחובר נאסר בעושה בו מעשה לשם אליל כמ"ש בסמוך (וזהו דלא כרמ"י שכתב בלבוש דה"ה של יחיד אינו נאסר ורבינו ל' הגמרא נקט ע"ש עכ"ה):
וכן הנהרות ומעיינות של רבים נקט דוקא של רבים דודאי רבים לא חפרו לשם אליל אבל ביחיד איכא למיחש שמא חפר לשם אליל ונאסר דאף מחובר נאסר בעושה בו מעשה לשם אליל כמ"ש בסמוך (וזהו דלא כרמ"י שכתב בלבוש דה"ה של יחיד אינו נאסר ורבינו ל' הגמרא נקט ע"ש עכ"ה):