1
וכתב הרשב"א דאפילו נפלו מחציתן למקום אחר מותר כו' ז"ל הרשב"א אם פירשו מחצה על מחצה כגון שפירשו נ' למקום אחר ונ' למקום אחר כולן מותרין כו' דהא דאמר רב יהודא פירשו מ' למקום אחד משום דבעי למימר שאם פירשו ס' למקום אחד כולם אסורים ע"כ ונראה דלהרשב"א פירשו מחצה כל מחצה ומחצה דומה להמיעוט כנ"ל בדברי רבינו ולפ"ז אם פירשו ממילא אפילו בלא נתערבו באחרים מותרים ואם פירשו במתכוון מותרין אם נתערבו באחרות ורבינו כתב דין זה דנפקא ליה מיניה שאם פירשו קודם שנודע התערובות הוה דינא הכי כמו שהוא להרשב"א בפירשו לאחר שנודע התערובות ולפי מ"ש לעיל בסמוך אפילו פירשו לאחר שנודע שרי גם לרבינו כשחזר ונתערב.