1
דלא אסח דעתיה כתב רמב"ן בסי' קצ"ה בתשובות מסתברא דמקום טינופת שאמרו לאו מקום טינוף ממש. אלא אפילו שוק וירך ומקומות המכוסים באדם נקראים מקום טינופת לפי שיש מלמולי זיעה עכ"ל וזהו הטעם דהיסח הדעת פוסל בידים שמא נגע באחד ממקומות המטונפים:
דלא אסח דעתיה כתב רמב"ן בסי' קצ"ה בתשובות מסתברא דמקום טינופת שאמרו לאו מקום טינוף ממש. אלא אפילו שוק וירך ומקומות המכוסים באדם נקראים מקום טינופת לפי שיש מלמולי זיעה עכ"ל וזהו הטעם דהיסח הדעת פוסל בידים שמא נגע באחד ממקומות המטונפים: