1
נשאר הפנימי בלא דופן אע"ג דלעיל בסי' תר"ל כתב שקנים היוצאים לאחורי הסוכה כו' כשירה ה"נ נימא אע"ג דיעמיד הדופן האמצעי אצל סכך הכשר החיצון מ"מ יהיו ג" דפנות ע"י דופן עקומה וי"ל הא כבר כתבתי דפי' דופן עקומה הוא שרואין כאילו הדופן נכפף והסכך הוא מן הדופן וא"כ לא יהיה כאן סכך כשר כיון שנחשבנה אותה מן הדופן אלא של' רבינו ק' דלפי זה לא הול"ל ישאר בלא דופי אלא הול"ל ישאר בלא סכך ונראה לומר דכיון דאנו רואים סכך זה במקום וכאילו הוא הכל דופן אחת עקומה מגעת עד סכך הכשר מבחוץ והרי הוא כאילו נעשה לצורך חוץ א"כ תו לא מצינו להכשיר החלק סוכה של פנים ממנה ולראות כאינו גם היא עקומה מן החוץ אצל הפנימי שאין דרך הכותל לכפות אלא או לפניה או לאחריה וק"ל: