כיון שהסדין גורם שעל ידו צלתה מרובה מחמתה כו' ז"ל המשנה פירס עליה סדין מפני החמה או תחתיה מפני הנשר פסולה וכתבו התו' והרא"ש דהא דקתני פסולה דוקא היכא דאם לא היה הסדין אעפ"י שעכשיו צל הסוכה מרובה על חמתה שסוף שהיה החמה מרובה על הצל ע"י היבשות או ע"י הנשרת עלין ולכן הסדין גורם שצל הסוכה עומד תמיד מרובה על החמה ולכן הסוכה פסולה אבל אם היה הסוכה תמיד צלתה מרובה מחמתה בלא סדין או ודאי לא הוה פסול מחמת הסדין. כדאמרינן לעיל גבי עושה סוכתו תחת האילן להו פרש"י ור"ת פי' ג"כ הך משנה כן אך דייק לה מטעם אחר דמדתנן הדלה עליה את הגפן וסיכך על גבה פסולה הא סיכך קודם כשרה וא"כ מאי דפסל בכאן בסדין לא מיירי אלא כדמסייע הסדין לסוכה אבל רבינו שכתב לעיל סוף סימן תר"ט ל"ש אם אילן קודם ל"ש כו' לא ס"ל להך דיוקא כו' דר"ת אלא ס"ל כמ"ש הרא"ש דהדין כאן כמו בסוכה שתחת האילן. ומעתה לא קשה קושיית ב"י שתמה בכאן על רבינו ע"ש. וצ"ל דמיירי דאין הסדין פרוס על כל הסוכה דא"כ הוי כאילו שצלתו מרובה מחמתו וכתב רבינו בריש סימן תרנ"ו דבכל עניין פסול אפילו לרש"י: