1
ואפילו להטותו כדי להתרחק כו' כתבו התוס' דאין ר"ל דאסור משום גרם כיבוי שממהר לכבות דגרם כיבוי בי"ט שרי אלא היינו טעמא הואיל דבאותה שעה שהוא מסתפק הוא מכבה קצת כו' ומכאן יש להתיר קנדיל"א של שעוה גדולה לחתוך למטה ממנה כיון דבשעה שחותך אין מכבה כלום כו' אבל מדברי הרא"ש שכתב דכיון דנוגע בדבר הדלוק אפילו רבנן דמתירין גרם כיבוי מודה בזה דאסור ול"ד לגרם כיבוי דפליגי בה דמיירי דעושה חוצה לו דבר הגורם הכיבוי כשיגיע אליו ולפי דבריו אסור לחתוך קנדילא של שעוה ועיין בב"י שהביא כל זה: