1
והרמב"ם התיר במקום המרוצף ואסר כשאינו מרוצף וחילק בסיכה שכתב אין סכין הקרקע אפילו אם הוא מרוצף כו'. לשון רבינו שכתב וחילק בסיכה נראה שאינו מדוקדק כיון שס"ל שאסור לגמרי למה כתב וחילק בסיכה. ומ"ש שהתיר במרוצף צ"ל דבמרוצף לא שייך מזיז עפר. בס"ס כתב ב"י ז"ל ובתוס' פ' י"ז אין סכין ואין נופחין כו' נראה טעם דאין נופחין משום אשוויי גומא אבל לא משום מזיז עפר שהוא מוקצה דהא בסימן ש"ח כתב ב"י דמותר לטלטל מוקצה ע"י נפיחה ע"ש: