1
ואין הולכין בו אחר הרוב כו'. עיין בק"ש מה שכתבתי דל"ק מט' ציבורין של מצה וא' של חמץ כו' הביא' רבינו בסי' תל"ט כו'. וזולת ההוא תירוץ לק"מ דשאני הכא דמשום פקוח נפש דוקא הקילו וכמ"ש רבינו בהתחלת דבריו הנ"ל ואין הולכין בו אחר הרוב זהו דוקא קאמר וכן מוכח לשון הגמרא ועיין בתורת חטאת כלל מ"ג מה שכתב בשם מהר"ר שכנא ז"ל ובי"ד סימן ק"י וסי' נ"ז כתבתי קצת מנהו שהביא ראיה מכאן לחלק בהא דאמרינן כל דפריש כו' ע"ש ולפי מ"ש דבפיקוח נפש הקילו אין ראיה ודו"ק: