1
שאני התם שהאגוז שלם כו' ב"י כתב לעיל בסי' ר"ב שמדבר באגוז קשה ואין דרך לטגנו שלם ממש אלא לאפוקי שאינו כתוש ושחוק ביותר וכ"כ כאן וכתב דלפי זה צריך להיות דהכא מיירי בכתושון ביותר עכ"ל. ונלע"ד דהעיקר חילוק הוא שהאגוז הוא בעיניה משא"כ בוורדים המטוגנים שאינם ניכרים בעינייהו אלא שמשום חבושין הוצרך לתרץ הכי. וגם הדיוק מעיקרא ליתא שהרי עינינו רואות שמטגנים אגיזים שלימים קשים בדבש בפורים במה שקורין נויאנ"ט ואם כן שפיר קאמר שאני אגוז שהוא שלם ממש מה שאין כן בחבושים ובזה נסתלק השגת ב"י מה שהשיג על בעל ת"ה וכמ"ש בס"ס ע"ש וגם קושיא ראשונה שהקשה עליו מהרמב"ם כבר כתבתי בסי' ר"ב דלק"מ ודו"ק: