1
אין קורין לאדם אחד בב' כו' אבל לאדם ב' פעמים בס"ת אחד כגון שעלה לרביעי ואח"כ קראו לששי או אחרון נ"ל דמדינא מותר דהא ליכא משום פגם ספר תורה גם מדכתב הריב"ש וב"י הביאו לקמן סי' רפ"ב לענין מפטיר אם יכול לעלות למפטיר מי שקרא כבר בתורה וצידד לאיסור מטעם שכבר שלמו החיובים והוי כברכה לבטלה משמע דקודם לכן מותר גם ראיה מכהן העולה במקום לוי גם אהא דכתב בשם הרא"ש בסמוך סימן קמ"ג דאם אין יודע לקרות אלא אחד דמברך ז' פעמים זא"ז ודוחק לומר בשעת הדחק שאני: