נעוץ סופן בתחלתן. הכתר ממטה למעלה של הספירות הוא סופן ושרשם ונעוץ אותו בתחילתן בחכמה שהוא התחלתן של הספירות לחשוב הכתר לחשבון עשר הספירות ולא לחשוב אותו בשם הא"ס כמ"ש למעלה במשנה ד' עשר ולא תשע עשר ולא אחת עשרה:
ותחלתן בסופן. כי המלכות אף שהיא מקבלת מכולם דלית לה נהורא מגרמה והיא סוף הספירות לא תפריד אותה ג"כ מחשבון עשר הספירות כי תחילתן של הספירות חכמה נעוץ בה בסוד בחכמה יסד ארץ:
כשלהבת קשורה בגחלת. שלהבת יה החכמה שנקרא בשם י"ה היא קשורה במלכות הנקראת בשם גחלת אש הגבורות שיש בה וכן כשלהבת שאין בה ממש היא קשורה בגחלת שיש בו ממש כן הכתר שנקרא בשם אין שאין לו מהות כלל הוא קשור בחכמה הנקרא בשם יש שיש לו מהות קצת:
שאדון יחיד ואין לו שני. ר"ל כי אע"פ שהכתר הוא נקרא בשם אין שאין לו מהות כלל ואעפ"כ הוא נחשב בחשבון הספירות מ"מ אין סוף ברוך הוא לא הוא בחשבון הספירות כי הוא יחיד ואין לו שני שהוא חד בלא חושבן ולא שיתוף ולא כמו האחד שיש לו חשבון ושיתוף לו השני, כי הכתר אע"פ שיש לו ג"כ שם האחד הוא אחד בשיתוף כמ"ש במשנה ה' מהזוהר ע"ש וזהו ולפני אחד מה אתה סופר כי לפני הכתר הנקרא ג"כ בשם אחד אין שייך בו שם מספר כי אין מספר אלא מאחד שיש לפניו שיתוף השני: