ארבע אש ממים חקק וחצב וכו'. ר"ל כח הגבורה הנמשך מן החסד נמשל לאש שהוא מן המים וכן יש בכח המים להוציא מהם האש בזוהר השמש ובכח האש חקק וחצב כסא הכבוד ושאר הבנין, כי מלכות שהיא סוד כסא הכבוד עיקר בניינה מן האש הגבורה כנודע ובמלכות שבה נתגבר האש הגבורה בנה הקב"ה עולמות בי"ע שבהם אופנים ושרפים וחיות הקודש ומלאכי השרת וכל הנחצב הוא דוגמא מן הדבר החוצבו:
ומשלשתם יסד מעונו וכו'. ר"ל אע"פ שעיקר כל העולמות בדין האש והגבורה בראם מ"מ משלשתם מרוח ומים ואש יסד מעונו, הוא כי כל העולמות אין מתקיימים אלא במדת רחמים שהוא כלול מסוד אמ"ש לכן שתף בהם ג"כ מדת רחמים שהוא כלול מסוד אמ"ש:
שנאמר עושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לוהט. ר"ל כי מן המזמור הזה יתבאר כי כח אמ"ש בהם יסד מעונו מכל הנמצאים אשר בו, כי כח מים נאמר במזמור זה מתחילה המקרה במים עליותיו וגם כי כח המים הוא בא מרוח כמ"ש שלש מים מרוח ע"כ היא נכלל במ"ש עושה מלאכיו רוחות בלשון רבים לא כמ"ש משרתיו אש לוהט בלשון יחיד: