ר' יהודה אומר כאגוזים. כן פסק הרמב"ם בחיבורו וכתב הרב תי"ט דקי"ל הלכה כר' יהודה לגבי ר"מ ור"ש. ואפשר דהוא שיעור הבנוני לפי שראיתי למהריק"ו בתשובה שרש קס"ה [כצ"ל] דהכללות לא נאמרו על הדינים הבלתי נהוגים בדורנו עכ"ל הרב תי"ט. ובדפוס חדש כתב בגליון משם הרב מהר"ר שמשון חסיד וז"ל אבל הרמב"ם לא ס"ל כן שתמיד הולך בכל ספרו אפילו באינם נהוגים בכללות אלו וכו' וכן מוכח בגמרא מנחות דף נ"ב וכו' ופירש"י דקי"ל ר"י ור"ש הלכה כר"י וכו' עכ"ל וכבר אני בעניי כתבתי דהרמב"ם והראב"ד והסמ"ג ורבינו עובדיה משתמשין תדיר בקדוש"ה ובטהר"ה בסדר קדשים וטהרות בכללות אלו ואין לסמוך על כלל מהר"י קולון כמ"ש בשער יוסף ומפורש בקונטריס אחורי תרעא דף ק"ע ע"ש. ומאי דמייתי מהש"ס דמנחות ופירש"י גם זה כיונתי לדבריו בשער יוסף דף צ"ה ע"ב ע"ש והוספתי להקשות למהר"י קולון דהוא ז"ל כתב זה הכלל בעד רש"י והרי רש"י סבר להפך ע"ש. דמורינו הרב חזון נחום הביא זה של מהריק"ו (יש שם ט"ס) משם הרב עץ חיים במשנה א' ולא זכר שהם דברי הרב תוספות י"ט במשנתנו והרב עץ החיים העתיק דבריו: