עומד על הדור לזבחו. וזהו על המזבח ע"פ מדת ממעל:
הך הכפתור זה יאשיה. ודרשו כן על שכתוב תחלה והיה ביום ההוא והבאתי השמש בצהרים והחשכתי לארץ ביום אור שדרשו על יאשי' המלך ע"כ דרשו גם פסוק זה הך הכפתור ג"כ על יאשיה והכפתור עומד למעלה על המשקוף של הפתח ועל כן הכפתור בדמיון המלך והסיפים העומדים מן הצדדים בדמיון השרים שעומדים בצד המלך ובצעם בראש כולם פי' על כל העם:
לסאה מלאה עונות. ד"א ובצעם בראש כולם שהיל"ל והכם ודורש מלשון בוצע בצע וגזל שהוא בראש כל העונות ע"פ מדה ט' וממעל ומ"ש סאה על שהסאה כ"ד לוג רומז לכ"ד עונות שסדר יחזקאל וכמ"ש ר' יעקב ב"א ובילקוט גורס ר' יעקב ב"ר אידי בשם ר' יוחנן נמצא שאמר ר' יוחנן המשל והנמשל. והכ"ד חטאות שסדר ביחזקאל (כ"ב) א' שופכת דם. ב' ועשתה גלולים. ג' איש לזרועו. ד' ה' אב ואם הקלו בך. ו' לגר עשו בעושק. ז' ח' יתום ואלמנה הונו בך. ט' קדשי בזית. י' ואת שבתותי חללת. י"א אנשי רכיל היו בך. י"ב ואל ההרים אכלו בך. י"ג זמה עשו בתוכך. י"ד ערות אב גלו בך. ט"ו טומאת הנדה. ט"ז ואיש את אשת רעהו. י"ז ואיש את כלתו. י"ח ואיש את אחותו. י"ט שוחד לקחו בך. כ' כ"א נשך ותרבית. כ"ב ותבצעי רעיך. כ"ג בעושק היינו כובש שכר שכיר כמ"ש לא תעשוק שכר שכיר. כ"ד ואותי שכחת ואח"כ חתם והנה הכיתי כפי על בצעך היינו בעון כ"ב ותבצעי ריעך ואע"פ שאמר ועל דמך אשר היה בתוכך ר' יוחנן לטעמי' דאמר לעיל פר' כ"ב סימן ב' כל מי שגוזל את חבירו שוה פרוטה מעלין עליו כאלו הרגו וזהו על בצעך ועל דמך וזהו וכי תמכרו ממכר לעמיתך וגו' אל תונו כנ"ל ועי' מדרש קהלת ונתתי את לבי לדרוש דף פ"ה לענות בו: