אלא יום ראשון. אף שמצות לולב במקדש שבע הימים אינו דוחהשבת אלא יום ראשון בלבד:
שטעם עצו ופריו שוה. ב"ר פר' ט"ו סימן ז' ר' אבהו דעכו ושם הגירסא שעצו נאכל כפריו ועי' כל זה בת"כ סוף פר' אמור שאמר פרי עץ ולא אמר איזה פרי ולא בא לסתום אלא לפרש ומאחר שלא פירש כאן איזה פרי בהכרח לדרוש ולמצוא מפורש בכתוב מה הוא.
הדר על המים. ומרומז ג"כ בתיבת הדר כמ"ש במ"כ מהגמרא ע"פ מדת ממעל בלשון יוני הדר אידור:
פרוד יכפתנו. שאמר כפות תמרים משמע שצריך לכפתו אם הוא פרוד:
שענפיו חופין. ע"ש ברש"י דמפרש ענף עץ שכולו ענף שהעץ מחופה בעלין כו':
ת"ל וערבי נחל. שהוי"ו בא לרבות שמ"מ כשר:
פרי עץ. לשון יחיד וכפות תמרים חסר מורה אחד וענף עץ עבות. עבות הוא לשון עבותות שאינה פחות משלושה עבותה יחד וערבי נחל לשון רבים שנים.
וערבי נחל. מלשון ערבות הרקיע השביעי ששם הקב"ה כמ"ש לעיל פר' כ"ט ריש סימן י"א וע' במ"ר פ' י"ב סי' י"ז הן דמלכא שרי: