1
כי מי יודע מה טוב לאדם בחיים. ויעשם כצל. וע' לעיל פסוק הבל הבלים ושם בשלמות וכאן חסר:
2
ד"א מה טוב. מספר ימי חיי הבלו ויעשם כצל ותיבת בחיים מיותר שהרי כתיב ימי חיי הבלו ודורש ע"פ מדה ל"א כאלו תיבת בחיים כתיב בסוף ופי' חיי עולם:
3
אשר מי יגיד לאדם. מה יהיה אחריו. ופי' לא הכל יכולים להגיד לאדם מה יהיה אחריתו אחריו. אלא החכמים שבכל האדם כמו שלמה וכדומה לו. וכמ"ש ב"ר ריש פרשה י"ב ורעם גבורותיו מי יתבונן ע"ש ותבין כאן. ודורש סמוכים שכתוב אחריו טוב שם וכו' זה הדבר שהיה אחריו: