חזיונות קשין. פי' נבואות קשות וכדלקמן אצל חזקיה:
או שאת מתיירא מהן. תיבת או מיותר וצ"ל אם:
ג' דברים. ב"ר פרשה מ"ד סי' י"ב. ירושלמי תענית ריש פ' ב' ולקמן פסוק ביום טובה:
ביום צרה. כשאתה עושה לך יום צרה בעינוי וצום אז יענך גם יתכן שדורש ע"פ מדת ממעל ודרך קצרה יענך ביום עינוי וצום:
יפה תענית. שבת י"א ושם בב"ר:
ולא למילך אנא שמע. לצוות לביתי ולהיות מוכן למיתה בהחלט שכל נבואה קשה הוא בתנאי אם הוא בלא תשובה ותפלה:
כי ברוב חלומות. אפילו חלומות של נבואה וסיפא דקרא כי את האלהים ירא היינו להתפלל ולהתענות:
אבותי שכנסו לך. ק"נ אל"ף כמ"ש דה"ב ב' פסוק ט"ו וט"ז וכמ"ש במ"ר פרשה ח' סי' י"ג באריכות ע"ש ותבין כאן:
מקירות לבו. יתכן שהכוונה לחשוב ולחפש אם יש בו חטא כדי לשוב בתשובה ולהתבונן באיזה אבר חטא וזהו שאמר חזרתי על רמ"ח אברים שלי הרי שזהו הכוונה של בקירות לבו. ומ"ש לבו כתוב פי' קירות לבו של הקב"ה וצ"ע שלא נמצא כן בספרינו ופי' על מקור הרחמים וכן חזקיה שם פניו אל מקור הרחמים:
בתתם ספם את ספי. ומזוזתם אל מזוזתי והקיר ביני וביניהם משמע שהוא דבור של חיבה ואהבה שמתקרבים אל השי"ת. ולמה יפסיקו בקיר ע"כ דורש על אבותיו הצדיקים אסא ויהושפט עוזיה יותם ולא היו יכולים להתפלל תמיד בבית המקדש שלא היו יכולים לשמור שיהיו תמיד טהורים. ע"כ היה להם ביהכ"נ סמוך לקיר ביהמ"ק שלא התקדש בקדושת ביהמ"ק:
לא יצא משם. כמ"ש מ"ב כ' כסוק ד' ויהי ישעיה לא יצא העיר התיכונה ודבר ה' אליו לאמר ומ"ש ויהי דבר ה' אל ישעיה הוא בישעיה ל"ח:
עדיין לא יצא הדבור. לא נודע הדבור בעיר שהרי לא יצא ישעיה עדיין מן החצר: