1
בעונתו נברא העולם. ב"ר פ"ג סי' ג' וסי' ז' ופ' ט' סי' ב':
2
זה הפתח פתוח וכו'. פי' פסוק זה ראיה וודאית ונגלית לעין כל ואין עליו תשובה כלל. וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד דין הניין לי יתהון לא הניין לי כן הוא בהדיא בב"ר פ"ג סי' ז' הנ"ל:
3
אלו אחר אמר. הכוונה ד"א את הכל עשה יפה בעתו ד"ר פ"א סי' ה' כה"ע:
4
ולא היו נגנבות. לעיל פסוק לשחוק וש"נ ומבואר וכאן אגב שהביא הפסוק דרש בו:
5
ראה העולם. פי' ראה תחלתו ומה יהיה בסופו ואמר הבלים הרבה:
6
שנאמר וכו'. מן מה שכתוב וכל די דיירין וכו' יותר נכון לגרוס מן מה שכתוב וכל די דיירין וכתיב וגם חית השדה:
7
וקבעו לישראל לדורות. פי' שקבע זרע יתרו למשפחה גדולה בישראל חכמים וצדיקים כמ"ש מפורש בירמיה ל"ה ובסוף הפרשה כתוב לא יכרת איש ליונדב בן רכב עומד לפני כל הימים גם קבע זכרו בסדר יתרו פרשת ואתה תחזה: