שאמר כל הבן הילוד. היאורה תשליכוהו. עי' שמ"ר פרשה כ' סוף סי' ד' מפסוק וניער ובסימן יו"ד מפסוק מרכבות פרעה ועי' שמ"ר סוף פרשה כ"א מפסוק וניער ומפסוק ואכבדה בפרעה וכל חילו:
ישוב מחשבתו הרעה. וס"ד אשר חשב על היהודים על ראשו:
יושבין בבית המדרש. צ"ע שהרי מפורש ויעקב שמע וכו' ובניו היו את מקנהו בשדה וגו' ואולי הכוונה שכך היה מדתם לישב בבית המדרש תמיד ללמוד תורה והיה גם לדינה לישב חוצה לשמוע ולא היתה נכשלת בזה. ועי' ב"ר פרשה צ"ה שיעקב היה לו תמיד בית וועד עם השבטים ותלמידים רבים כמ"ש ב"ר פרשה פ"ד סי' ד':
רשב"י ור"א בר"י. ב"ר פרשה ע"ט סי' ו' וש"נ מדרש אסתר פסוק גם ושתי:
דימוס ואתפשת וכו' ספוקלא ואשתזבת. דימוס פירושו פסק דין טוב וספוקלא פירושו דין רע. וא"כ בהכרח לפרש כאן על הצייד. אך בב"ר שם הגירסא בהיפוך דימוס ואשתזבת ספוקלא ואתפסה שמ"ש דימוס וספוקלא הוא על העוף וכן הובא הגירסא בערוך:
עושה אטלס ומוכר בזול. בב"ר שם ליתא ד' תיבות אלו: