מרבה בחכמה ומרבה בכעס. שהחכם רואה שאין בני אדם מתנהגים כפי דרכי החכמה ומקלקלים העולם והחכם רוצה לתקן כפי חכמתו ואינו יכול ומרבה כעס וגם דקדוק הדין גדול יותר עם החכם ומרבה עליו יסורים:
ומיני אגרטין. הובא במוסף ערוך ערך אקרטין ופי' כוס יין חי שבא בקינוח סעודה:
חמור עוית עליו. בערוך ערך עויס ע"ש והוא שם חולי שהיה ידוע אצלם:
לפום גמלא שחנא. הובא בערוך ערך שחן וביבמות ס"ז שחן בלשון ישמעאל משאוי ועי' ב"ר ריש פרשה י"ט:
חכמתו של נחש. פי' ערמתו ומרמתו:
דואג ואחיתופל. שעליהם אמר דוד ואתה אנוש כערכי אלוכי ומיודעי ואצל דואג כתוב אביר הרועים אשר לשאול שהיה אב לחכמים:
בני בליעל וכו' שלא קבלו וכו'. דורש בליעל נוטריקון בלי עול:
וכן בני אחאב שהיה לו שבעים בנים ביזרעאל ושבעים בנים בשומרון ונצטווה יהוא להרגם כולם הרי שהיו רשעים גמורים וזהו לא ידעו את ה' שלא ידעו שעולו ועול מלכותו ותורתו על ישראל לעולם: