1
מעוות לא יוכל לתקון. הוקשה לחז"ל איך אמר שלמה פסק חתוך שמעשה הבריאה שהעיד הבורא וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד שהוא ענין מעוות בלי אפשרות התיקון חלילה ואם כוונתו על מעשה בני אדם על שחוטאים ומעוותים העולם הלא על זה יועיל התשובה שכל התורה והנביאים בנוי על היסוד הזה יעשו תשובה ויתקנו הכל וא"כ הם שני כתובים המכחישים זה את זה ע"כ דורש ומכריע מעוות לא יוכל לתקון בעוה"ב אבל בעוה"ז יוכל לתקון ע"פ מדה י"ז:
2
יש מן הרשעים. עיין פדר"א פרק מ"ג בענין תשובת ריש לקיש באופן שכתוב כאן: