גור אריה. גור אריה קטן ואריה הוא גדול והוקש לשניהם עפ"מ כ"א כח היפה שבשתיהן. והארי אמרו חז"ל שהוא אחד מג' שכ"ז שמזקינים מוסיפים גבורה וזה כח היפה שבארי וכח היפה של הגור הוא הזריזות:
מטרפו של יוסף. כמ"ש כתונת בני וגו' טרוף טורף יוסף כי יהודה היה נחשד אצל יעקב על יוסף כמ"ש רש"י בחומש וכתרגומו ועלית מלשון סילוק ולשון עליה:
מטרפה של תמר. שע"י הודאתו הציל אותה ובניה משריפה ע"ל פצ"ט ס"ח ובתנחומא כאן:
כרע רבץ. כאן כתוב כרע רבץ כארי וכלביא מי יקימנו ובנבואת בלעם כתוב כרע שכב כארי וכלביא מי יקימנו ודורש גז"ש שגם כוונת בלעם על יהודה והרביצה הוא שכופף רגליו בארץ אך הגוף והראש בקומה והשכיבה שגם הראש והגוף לארץ וכולל מנוחה יותר מהרביצה והם ב"כ מכחישים והכריע שעד דוד שלא היו מלכים. בדמיון רביצה ושכב עם צדקיהו שהיו מלכים. והי"א בהיפך שהרביצה מורה על גבורה ומעלה. והשכיבה על שפלות ושינה:
רבץ בעוה"ז. כפי דעה הא' ולדעת הי"א הוא בהיפך: