חנן את הפנים. דורש מדה ט"ו תחלה אמר ויבא יעקב שלם עיר שכם משמע בתוכה ואח"כ אמר ויחן את פני העיר ולא בתוכה ע"כ דורש מלשון חן וחנן. ומ"ש פני העיר פי' עשירי העיר וכמ"ש בסדר מקץ והרעב היה על כל פני הארץ ופי' רש"י הם העשירים:
מעמיד הטליסין. שבת ל"ג ב' קהלת רבה פסוק חופר גומץ מדרש אסתר פסוק גם ושתי המלכה ירושלמי ריש פ"ט דשביעית. ומ"ש הטליסין עיין לעיל פר' ע"ז סימן ה' מפירוש הערוך אטליסין שווקים כמו עטלוזא של עזה. והמ"ע כתב פי' בל"י דבר נקי מן המכס והירידים קבועים כל שנה במקומות רבים היו חפשים. וכאן עשה זכר טוב על טובה שקבל בדרך שבא לעיר זו אף שבתוך העיר לא קבל טובה. וכן היה המעשה דרשב"י היה סמוך לטבריא עשו הזכרון בעיר טבריא עצמה ובקהלת רבה שם הגירסא ואתסון בהדה מוקד דטבריא פי' שנתרפאו בחמי טבריא:
אם אין בידי הלכות. צ"ע מה שייך כאן הלכות והלא רצה לטהר אותה ע"פ נס להסר ממנה המתים. אך בירושלמי שם הגירסא אם לא שמעתי שטבריא עתידה להטהר ובקה"ר שם הגירסא אם אין בידי שמועות כשער ראשי שטבריא עתידה להטהר. פי' שקבל מרבותיו שעתידה להטהר וכאן יתכן שהחליפו מתיבת שמועות להלכות:
עבר בהדה בקעתה. פי' שרשב"י עבר וכאן משמע שמעשה זו אחר מעשה דטבריא אך בירושלמי הובא מעשה זו קודם מעשה דטבריא וז"ל רשב"י עבר בשמיטתא וכו' ועי' עוד בירושלמי ברכות על המשנה מעשה ובאו בניו וכאן אגב שהביא ממנו מעשה דטבריא:
נכנס בע"ש. בא ג"כ להכריע כנ"ל בריש הסימן שלעולם שבא בתוך העיר ומ"ש ויחן בהיפוך אותיות וינח שעשה הנחה של שבת בפני העיר שבניו היו עם מקנהו בשדה והוצרך לעירוב שיוכלו לבא אצלו בשבת: