בדמות רועה. שי"ר פ' מי זאת עולה כל הענין. ודייק שמ"ש ויעבר כל אשר לו מיותר וכפול ועוד דמשמע ולא של אחרים. ע"כ דורש שהיו כאן של אחרים. וכן ויאבק איש עמו כעמו. וכמש"ל פע"ה ס"ז וכן כאן. וזהו מ"ש לזה צאן ולזה צאן. ומ"ש העבר שלך תחלה ואח"כ כו' כמ"ש ויעבר את אשר לו והאחר העביר את אשר לו ואח"כ אמר יעקב להאיש נחזור ונראה ואז ויותר יעקב וכו':
אני אעביר שלך. דורש ויעבר את אשר לו היינו יעקב לצאן של האיש דאל"כ אשר לו מיותר. ומ"ש מעביר וחוזר ומשכח היינו מכפל ההעברה ויעבירם וכו' ויעבר וכו' ע"פ מדה יו"ד על שהיה חוזר ומשכח. ומ"ש נטל פיקרין ונתן לו בצוארו לא ידעתי מנין לו. ובשי"ר שם הגי' וכרכו על צוארו יתכן שסמכו חז"ל על מ"ש ויאבק איש עמו מלשון אבקתא שנזכר אצל רצועה של מלקות עיין ערוך ע' אבקתא (ואולי דורש ויאבק כמו ויחבק בחילוף אחה"ע כדעת רמב"ן ע"ש וחבוק שייך בצואר. מהרי"ב):
נתן אצבעו. בשי"ר הגי' נתן אצבעו בצור התחילה תוססת אש ודורש שם גז"ש: