מסורסת היא הפרשה. על פי מדה ל"ב כמו שכתבתי לעיל פרשה ס"ט ס"ו ויק"ר פ' ל"ה ס"ב:
אם יתקיימו. שתלה זמן הנדר בזמן שיקוים ההבטחה שבשעה שיהיה אלהים עמדי ושמרני וגו' אז עלי לקיים והאבן הזאת וגו' וכל אשר תתן לי וגו':
ר' אבהו ורבנן. שניהם סוברים שאין הפרשה מסורסת שמ"ש יעקב אם יהיה אלהים עמדי היינו בבחירתו ואין בזה הבטחה:
להם לאכל מג"ע. ע"ל ס"פ צ"ט מאשר שמנה לחמו:
כ"א הלחם אשר הוא אוכל. ע"ל ס"פ פ"ו שמ"ר פ"א סל"ב ומש"ש וע"י אשה ינצל מחטא ג"ע:
חי אלהיך דן. ושם דורש מה דן עבודת כוכבים אף דרך באר שבע כן:
אל תלך בדרך אתם. וכתיב שם נארבה לדם כו' עד וימהרו לשפוך דם:
לשה"ר. כמ"ש בדברי ר' אבהו מפ' וידרכו את לשונם וכ"ה בילקוט כאן. ומ"ש מפ' וישמע את דברי בני לבן אין לו שייכות לכאן ועיקר מקומו בויק"ר פל"ז ס"א ושם מביא ראיה שנכשל יעקב בלשה"ר ממ"ש וישמע יעקב את דברי בני לבן. אך צ"ע שדורש תיבת דרך על דרכים רעים ואיך אומר אשר אנכי הולך. והענין שגם מעשה הטוב נקרא דרך כמ"ש והלכת בדרכיו וכדומה ומ"ש ושמרני בדרך הזה פי' בדרך טוב שאני הולך תשמרני מדרך רע: