1
ואין פטטין את בעי. שלאיזה ענין אמרו והנה רחל בתו וגו' שלא שאל כלל על בנותיו ויתכן שכוונת הרועים לקצר בדברים שלא לבטל ממלאכתם וכענין אבא חלקיה שלא רצה להשיב שלום ודעת יעקב שביטל אותם בדברים יען ראה שאוספים הצאן והשיבו שאין רוצים לבטל והשיב א"כ לכו רעו:
2
בא וראה כמה. בילקוט כאן ותהלים ל"ד הגי' ארשב"ג בא כו':
3
להזדווג. להרע להם וכ"ה ל' המדרש בכ"מ. ע' לעיל פמ"ב רס"ג וש"נ ופס"ג ס"ה נזדווג לו ולקמן פצ"ח סט"ו. וע' עוד שמ"ר פ"א סל"ב:
4
לסובבים ליראיו. שהיל"ל עם יראיו. ע"כ דורש סביב על האשה הסוכנת לו ע"ד נקבה תסובב גבר ורחל על שהיתה יחידה ומוכנת ליעקב שמרה המלאך אך מז' בנות יתרו לא היתה רק אחת למשה וע' שמ"ר פ"א סל"ב: