עם החמור. עיין ב"ק דף מ"ט קדושין דף ס"ח. ועי' בתנחומא:
עתיד המקום כו'. שהיל"ל וירא מרחוק את המקום אבל את המקום מרחוק משמע שהמקום הוא מרחוק ומ"ש וירא פי' שראה ברוה"ק בעתיד:
פה אשב. עי' מ"כ ובילקוט. ועיין לקמן פר' ע"ה סימן ו' וש"נ:
אריב"ל כו'. בפסיקתא פר' מ' סימן ו' עד פה אינו אומר אלא עד כה אריב"ל כו' ורומז למ"ש כה יהיה זרעך:
בשרו שהוא חוזר. עיין מ"ק דף י"ח ברית כרותה לשפתים. והראיה מכאן (ובתנחומא פיו בשרו ופי' ברוח נבואה נוססה בו עיין רש"י בחומש יפ"ת):
בזכות השתחויה. פר"א ס"פ ל"א ילקוט שמואל א' א':
והשתחויתם מרחוק. כ"כ בסוף משפטים אך מקום הפרשה בסדר יתרו קודם מתן תורה ע"פ מדה ל"ב כמ"ש במכילתא יתרו פרשה ג' וכן הוא ברש"י בחומש:
בשופר גדול. ובאו האובדים בארץ אשור וגו' והשתחוו לה' וגו' וז"ש מתכנסות:
להר קדשו. ע"י השתחוואה תזכו להר קדשו:
לפני ה' עושנו. עי' הגהות מהרש"ש (וכ"ה ביפ"ת) עי' ויק"ר ס"פ כ"ט ועשיתם עולה גו' כאלו היום נעשיתם בריה חדשה וע"ש: