והלא יפת הוא הגדול. כמ"ש בסימן הקודם שנולד ראשון ולמה חושב את שם ראשון:
שהיה צדיק. כמ"ש ברוך ה' אלהי שם שאין הקב"ה מיחד שמו אלא על הצדיק:
שנולד כשהוא. אבות דר"נ פרק ב' וילקוט בראשית ה' ט"ז ובמדרש תהלים מזמור ט' פסוק גערת וכמ"ש מלך שלם הוא שם שהיה שלם בגופו שנולד שלם. וע"ש שאברהם עתיד לצאת ממנו כמפורש בסוף נח שאברהם דור עשירי ממנו. ומ"ש ששימש בכהונה גדולה כמפורש בתורה והוא כהן לאל עליון. וכמ"ש במדרש תהלים ע"ו את מוצא שנקרא ביהמ"ק שלם כמ"ש ויהי בשלם סוכו ומלכי צדק מלך שלם והוא שם בן נח שאמר יפת אלהים ליפת וישכון באהלי שם ששיכן באהלו הוי זהו שם וכו' עכ"ל וכמ"ש פר"א פרק ח':
שמנין אותיותיו. כך הוא החשבון של יו"ד דורות מנח עד שהיה אברהם בן מ"ח שנה שאז היתה ההפלגה כמ"ש מפורש החשבון בתורה ובריש סדר עולם רבה. ב' של שם אחר המבול עד שהוליד ארפכשד ל"ה של ארפכשד עד שהוליד ל' של שלח ל"ד של עבר ל' של פלג ל"ב של רעו ל' של שרוג כ"ט של נחור ע' של תרח מ"ח של אברהם עד ההפלגה בשנת מות פלג הרי ש"מ שנה אותיות שם: