אלין תולדות. יו"ד דורות לבד ג' דורות הראשונים שאינם תולדות ושואל המדרש ומה הן אלהות. וכוונתו למ"ש לעיל פרשה י"ב סימן ז' כל מי שכתוב בו תולדות הוא מת ובלה ונברא וכו' ע"ש ועל זה שואל מאחר שאינן תולדות וכו' ותירץ שהכוונה כמ"ש לעיל פר' כ"ג סימן ו' על שהראשונים נבראו בצלם ובדמות ואם כן מ"ש תולדות הכוונה על ז' דורות מיו"ד דורות אלו והג' הראשונים אינם בכלל התולדות:
ומה הן רוחות. וקאי על ט' דורות משת עד נח לבד אדם וכמ"ש לעיל פר' כ"א סימן י"א:
ובנגעי בני אדם. והיה די שיאמר בשבטים ובנגעים. ע"כ דורש ובנגעי בני אדם כמשמעותו שהם בני אדם ממש:
אין הראשונים תולדות. שענין התולדות הוא על קיום המין שעל ידם הוא קיום העולם. לזה אמר אלה תולדות שהם מבני שת שממנו נבנה העולם שיצא ממנו נח ובניו אך הראשונים הם בני קין שכלו כולם ולא נשאר מהם שריד במבול:
כל השמות הללו. לעיל פרשה כ"ג סימן ה' וש"נ ומבואר. וחתימת המאמר הוי זה ספר תולדות ד"א זה ספר וכו':