1
עזר כנגדו. הם ב' כתובים מכחישים מדה ט"ו וכמ"ש יבמות דף ס"א זכה עוזרתו לא זכה כנגדו. איכא דאמרי זכה כנגדו לא זכה מנגדתו וכמ"ש פר"א פרק י"ב ר"י אומר אל תקרי כנגדו אלא לנגדו. אם זכה תהיה לו עזר ואם לאו לנגדו להלחם כי תיבת נגדו מיותר וסותר. והכריעו עפ"י מדה כ' ומדה כ"ח ממעל א"ת כנגדו אלא לנגדו ומ"ש זכה כנגדו שתיבת כנגדו פירושו שוה לו ולפניו. כמ"ש שויתי ה' לנגדי תמיד. פירושו לפניו כנגד עיניו וזה ג"כ הכרעה: