חזרנו. כמ"ש כאן כן הוא גם בירושלמי סוטה ס"פ א'. ובגמרא בא"א ובתנחומא הובאו שני הנוסחאות:
אטד. כמ"ש ודשתי את בשרכם:
אזורי מתניהם. כי חיגור מתנים סימן למלחמה והיתר המתנים סימן הכנעה ואבילות:
קשרי כתפיהם. שהלכו חלוצי כתף כמ"ש אצל הספד של חזקיה מלך יהודה ל"ו אלף חלוצי כתף:
הראו באצבע. לשון התנחומא באצבע הראו הארון ואמרו אבל כבד זה וגו' ע"ש ועי' שמ"ר פט"ו סכ"ח וש"נ לכמה מקומות שכתוב זה ודרשו על הוראה באצבע:
זקפו קומתם. שמגודל המחנה שסבבו מטתם לא היו יכולים לראותו ולהראות עד שהגביהו עצמם על אצבעות רגליהם:
והלא דברים ק"ו. עי' שי"ר פסוק סמכוני באשישות ובסוף ברכות ולעיל פ"ס ס"ז. וזה נקרא אפטרה:
בין אגרת לאגרת. בירושלמי סוטה שם הגירסא אלין שבעין יום שבין אגרות לאגרות. ראיה לפי' הב' של המ"כ וניתן להם שליטים מזכות יעקב וזה ע"פ מדת מנגד. וחשבון ע' יום מצומצם שבי"ג בניסן נכתבו אגרות ראשונות ובכ"ג סיון נכתבו השניות: