1
כגון הש"ך הסכים לט"ז דקורקבן יש בו דם דאל"כ סתרי דברי הטור דבסי' נ' (ט"ס מ"ט וצ"ל נ') כתב דאין מדמין בקורקבן דלא הוה בכלל בני מעיים ובסי' ק"י כתב כהר"ר יהודה דקורקבן הוה בכלל בני מעיים אלא דעיקר ראיה מביצה ועוד דבנדרים הוא רשב"ג ובלשון תנאים בכלל בני מעיים ובאמת תימא על הדרישה שהקשה דברי הטור מסימן נ' לק"י דהא בלשון תנאים הוה הכל בכלל בני מעיים ולא בלשון אמוראים כמבואר. ועי' כר"ו שהיקל בקורקבן שספק אי נמלח או לאו ועמ"ש בט"ז דאין להקל ולדבריו הוא הדין ודאי לא נמלח כיון דנתבשל הוה ספק דרבנן מאחר שחושב זה לספק פלוגתא דרבוותא ואין נראה דספק פלוגתא כשהן שקולים לא יחיד נגד רבים: