מתני' מותר בישראל שיצאו מכלל בני נח:
ואסור באומת. ואפילו באותם שהם מזרע אברהם:
אסור בישראל. וגרים נמי בכלל זרע אברהם הם דכתי' כי אב המון גוים נתתיך:
ומותר באומות. ואפי' באותם שהם מזרע אברהם כדמפרש בגמ' דלא הוי זרע אברהם אלא בני יעקב בלבד:
שאיני נהנה לישראל. משל ישראל:
לוקח ביות' ומוכר בפחות. ומוקי לה בבבלי בזבינא מציעתא דלא הוי זבינא חריפא שאין עליו קופצים הרבה וגם לא רמיא על אפיה שלא יהו עליו קופצים כלל והילכך כל שהוא נמכר שוה בשוה איכא הנאת לוקח ומוכר:
שישראל נהנין לי. משלי לוקח בפחות או מוכר ביותר:
אין שומעין לו. אין בחירק כלומר אם שומעין לו דלית ליה תקנתא אלא אם ירצה חבירו לקנות ממנו החפץ ביותר ממה ששוה:
יהנה לאומות. דלא תימא דהוי נדר שאי אפשר לעמוד בו ודמיא לההוא דאמר כריש פ"ב שבועה שלא אישן ג' ימים מכין אותו וישן מיד וה"נ יהנה לאלתר קמ"ל דלא כיון דאיכא תקנתא באומות אע"פ שקנה רחוקה היא לו: