1
מתני' בית שמאי אומרים הקדש טעות הקדש. דס"ל לב"ש דילפינן מתמורה דאפי' בטעות הוי דכתיב והיה הוא ותמורתו יהיה קדש ודרשינן יהיה לרבות שוגג כמזיד:
2
ובית הלל אומרים אינו הקדש. דלא גמרינן תחלת הקדש מסוף הקדש אמורה שהוא בא מכח דבר אחר שהיה הקדש:
3
שור שחור שיצא מביתי ראשון. היום יהא הקדש ויצא לבן לב"ש הוי הקדש הואיל ויצא בראשונה וכן דינר כסף וחבית של שמן אע"פ שלא נתקיימו דבריו ולב"ה לא הוי הקדש דהואיל ולא נתקיימו דבריו הקדש טעות הוא ולאו כלום הוי.