1
מתני' שום כסף. שום זה של הניזקין לא יהא אלא בכסף שיהו הב"ד שמין כמה שוה הנזק וכך ישלם לו ובגמרא מפרש לה:
2
ושוה כסף. וכשבאים לשלם ההיזק לא יפרעו אלא מן הקרקע שהם שוה כסף ולא ממטלטלין שהם עצמן נקראין כסף דכל מידי דמיטלטל אי לא מזדבן הכא מזדבן במתא אחרית'. ובבבלי מוקי לה ביתמי דמדינא דגמרא מטלטלי דיתמי לא מישתעבדי דאיכ' למימר לאחר מיתת אביהם קנאום:
3
בפני ב"ד. השומא והתשלומין של הנזקין לא יהו אלא בפני ב"ד מומחין:
4
ועל פי עדים בני חורין ובני ברית. לאפוקי עבדים ועכו"ם שאינן כשרין אפילו לעדות נזקין ואע"פ שעל הרוב אלו הדברים נעשים בפני מעמד מאלו ודומיהן קמ"ל דעכ"פ עדים כשירים בעינן:
5
והנשים בכלל הנזק. בין שהזיקה היא את אחרים בין שאחרים הזיקוה דין האיש ודין האשה שוין:
6
והניזק והמזיק בתשלומין. מפרש בגמרא: