והנותרת ממנו יאכלו אהרן ובניו, עי' פנים יפות שהק' מטו"ז יו"ד סי' מ"ג סק"ז דכל שיור הוא פחות מחציו והכא הקומץ היא מיעוט המנחה וכ' והנותרת עש"ה, והארכתי בזה בפרד"י תצוה דף (רצ"א:):
שם) רמב"ן שאפי' מנחת כהנים נקמצת וכו', ובמנ"ח בקומץ מנתה מ' קל"ד הק' כי כפי הלכה מנחת כהנים אינה נקמצת כלל ויראתי לשלוח יד ברמב"ן עכ"ל וצע"ג:
שם) בחצר אה"מ תאכלנו, ערש"י פסחים (ל"ד:) ד"ה ר"י כדכ' בכולהו בחצר אה"מ, ולא נמצא כן רק פעם א' כאן ומה שייך לשון בכולהו, ועי' מה שהארכתי בזה בפרד"י יתרו (דף קל"ו.):
שם) יאכלוהו, בת"כ מה ת"ל לרבות שיאכלנו בכל מאכל שירצו, ור"ל בכל מיני תבלין שירצו, ועי' תורה תמימה שמביא מסוטה (ט"ו.) דרשינן זה מדכ' במת"כ למשחה ודרשינן לגדולה כדרך שמלכים אוכלים ע"ש, ובתוס' בכורות (כ"ז.) ד"ה ואתי כ' דאכילה בתבלין כדרך שמלכים אוכלין שייך רק בבשר ולא בפת, והלא בסוטה ובת"כ ילפי' כן ממנחה וצע"ג: