קרחה עי' מהרש"א עה"ת, וס' אור חדש על קידושין דל"ו. ד"ה מנלן, ובמכות (כ"א.) יכול אפי' במספרים כו' ובהכתב והקבלה במספרים י"א דמותר לגמרי, וי"א מחסידות אסור מחשש הרואים, עי' ריטב"א שם, ופסקי תוס' סי' כ"זכ"ח, ויו"ד סי' קפ"א ס"ט, ושו"ת חת"ס יו"ד סי' קל"ט דאסור מה"ת במספרים. ובית הלל ורעק"א ביו"ד שם דבמספרים מה"ת אית בי' משום חוקותיהם ל"ת, והיינו למ"ש בס' המצות סי' מ"ד, ומורה נבוכים ח"ג פל"ז שגלוח הזקן הוא קשוט ותיקון לגלחי עכו"ם וכומריהם, וכמ"ש הב"ח, אבל במלקות ליכא רק בתער אף בכהנים, עי' כריתות (ה':) זקן אהרן דשקיל במזי', וע"ס לחם הפנים סי' קפ"א דיש חילוק בין חו"ל לא"י, ובזהר תרומה (ל"ה:) אינון שתי טיפות יהבית לי וכד איעבר מורה על דיקנא וכו' - ובמו"ק (כ"ו:) שאין מוסיפין על קרע אביו ואמו מ"ט ארנב"י לפי שאינן בתוספת, והוא מושלל הבנה, ועי' בתוס' שהקשו ע"ז, והגאבד"ק מיקוליטשין נ"י כתב לי דשאני אח ואחות בן ובת דאפשר בתוספות שאפי' אם מתו, אפשר שיתוספו לו עוד אח ואחות או בן ובת, משא"כ אב ואם, אם מתו אינן בתוספת שא"א שיתוסף ויולדו לו מחדש אב או אם, ע"כ אין מוסיפין על קריעתו לפי שאינן בתוספת: