1
ואחר תטהר, והו"ל לכתוב ואחר כך תטהר ובס' אמרי יוסף כ' דבא לרמז מ"ש בכתובות (ע"ב.) מנין לנדה שסופרת לעצמה שנ' וספרה לה שבעת ימים, לה לעצמה, אבל בשעת טבילה כ' ביו"ד סי' קצ"ח סעיף מ' שצריך שתעמוד אצלה אשה גדולה בת י"ב שנים ויום א', וזש"ה וספרה לה ש"י, לה בעצמה, דעל זה נאמנת בעצמה, אבל "ואחר" תטהר היינו אצל הטהרה במים צריך שתהי' אחר עומד אצלה וביבמות (פ"ח.) להכי לא ילפי' מוספרה לה לעצמה דעד א' נאמן באיסורין דאי אפשר בענין אחר עי' בראשונים, א"כ בגיטין (נ"ד:) ע"א נאמן באיסורין מכ"ג שנאמן שלא פיגל הא ג"כ אי אפשר בענין אחר וצ"ע: